BIRKA Cruises

Idag har hela klassen varit på studiebesök på Birka Cruises, ett stort kryssningsfartyg där syftet var att se hur det funkar att jobba på ett spa som deras. Så fort jag gick ombord så kände jag genast hur mitt balanssinne påverkades trots att båten bara stod i hamn, huvudet snurrade och min "vanliga" sjösjuka kom krypandes. Meen, det finns ju faktiskt medel mot sånt om man skulle vilja jobba på en kryssning trots allt.

På våning 10 av 10 fanns själva SPA-avdelningen som låg längst fram på däck med en toppenfin utsikt där man bland annat kan sitta o bubbla i pool inne och ute. Mysiga behandlingsrum med behandlingar som varar mellan 25,50 och 80 min. Dagarna är långa och man jobbar normalt 10 timmar per dag, får bo i en egen hytt och all mat ingår. Under 2 veckors tid är man ute på havet och jobbar och sedan har man 1 hel vecka ledigt, därav de långa arbetsdagarna. Lönen var riktigt bra, men jag vet inte riktigt om livet på havet är någonting för mig .. men det var intressant att få se :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0