En flygtuur från hästryggen

Var uppe tidigt idag för att åka ut till Wilma, vi samlades sedan ett litet gäng för att rida ut tillsammans. Alltig gick jättebra och på hemvägen tog vi en liten galopp, jag och wilma efter ponnysarna som var i täten och vilket glädjeskutt jag fick känna på, inte ovanligt för en pigg 4 åring.. vilket sedan omvandlades till värsta rodeoturen. I full galopp lyckades jag hänga kvar runt halsen på hästen med nöd och näppe och lyckades på något sätt studsa upp i sadeln. Wilma tvärnitar och jag flyyyyger :P.Tror iaf att det gick till så.. kommer inte ihåg något ifrån vägen hem.. fick nog en liten mindre hjärnskakning för det snurrar fortfarande :S En spucken tand, hur nu det kunde hända och allmänt blåslagen.. Men ju fler gånger man ramlar av desto bättre ryttare blir man säs det :P Och det var ett par år sedan sist..


 Vackra buuuswilma


Dagen fortsattes sedan med att träffa en tjej som behöver extra hjälp med sin häst i veckorna.. kände mig något omtumlad men ville ju ändå åka med (A) Golle som han kallas var en underbar hingst att rida och så småningom ska vi väll lära känna varandra bättre :)

 


Hingsten Golle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0