En kväll på Beautycenter

Då var det snart helg IGEN :D Det är ju galet vad fort en vecka kan gå! Idag har vi haft praktik 12-20 på Beautycenter där jag fick göra en ansiktsbehandling med frans och brynfärg på förmiddagen vilket är toppen eftersom jag inte fått många ansiktsbehandlingar så det behöver övas på för att man ska bli duktig :D Min kund hade väldigt torr hud med nedsatt tonus (vätskebalans) och turgor (spänst) så mina huvudmål idag med behandlingen var att tillföra henne mycket fukt för att ge henne mer spänst och minska torrheten med olika produkter och resultatet blev superfint! Hann även med en indirekt högfrekvens apparat för att huden skulle ta nytta av produkterna ännu mer!



Under eftermiddagen hade jag ingen behandling så första stunden tillbringade jag tiden att göra manikyr på mig själv (A) haha, för hade ingen att göra med då alla mina klasskompisar hade kund. Dock kom Julia som var salongis och offrade sig en stund medans jag väntade på att Elin skulle bli klar med sin frans och brynfärg som går lite snabbare än andra behandlingar eftersom hon ville göra en ansiktsbehandling på mig när hon var färdig. Jaa, det har varit en mysig dag i skolan! Först att ha en kund med ansiktsbehandling och sedan få en på eftermiddagen.. HÄÄÄRLIGT! och tack Elin som var så duktig :)

Stallet imorron, läängtar! och kanske partajj i västerås..vi får se :) hih.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0