En dag med hästarna

Idag har vatt en braa dag :D Slutade skolan kl 12 och tog sedan pendeln till västerhaninge för att möta Heidi för en fika innan vi begav oss mot stallet. I stallet fick vi låna en liten ponny så att vi kunde rida ut tillsammans och vi bestämde att vi skulle ta en skogstur där hon började rida sin häst wilma medans jag tog ponnyn så skulle vi avsluta ridturen med ett byte så att jag fick känna lite på henne efteråt.

Dock blev det inte riktigt som vi tänkt oss.. När wilma tyckte att en brevlåda var läskig så tyckte mickey som jag red också de :P haha. Minns knappt när jag red en ponny sist och har glömt hur jäkla envisa dom kan vara :P väl inne i skogen fanns ett kärr mitt på stigen så vi valde en annan väg och då insåg vi att vi var vilse :P haha. Men efter mycket traskande i en halvmeter snö så hittade vi till sist tillbaka till den riktiga stigen ;) Stackars min lilla Mickey, han höll ju på att drunkna i snön emmellanåt så djup den var... men ändå traskade han ivrigt på med pigga små steg :P På vår härliga skogstur träffade vi även på en hel familj älgar.. 3 stycken som stod och stirrade på oss när vi red förbi.

Eftersom ridturen blev lite längre än vad vi hade räknat med fick vi skynda att göra iordning i stallet eftersom Heidi skulle iväg.. så får bli provridning av Wilma på fredag istället :) Men nu e jag iaf lite varm i kläderna, har ju inte ridit sedan jag flyttade ifrån skåne och känner mig lite halvt ringrostig :P

Nu är jag trött och ska nanna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0