Back to school!

Idag var det åter dags för skola! kl 8:30 samlades klassen igen efter ett härligt jullov.. för mig kändes morgonen lite trög eftersom det var ett tag sen man behövde gå upp halv 7 på morgonen, behöva sminka sig och sätta upp håret i den där "perfekta" knuten. Idag hade jag ingen kund inbokad så jag och Catrin bestämde oss för att träna behandling på varandra eftersom hon inte heller hade någon kund. Vi bestämde oss för att träna någon apparat, då apparater nu ska ingå i alla behandlingar som vi gör på kunder kan den det vara bra att veta vad man gör! ;)



Det blev en behandling med indirekt högfrekvens. Denna behandlingen utförs under massagen i ansiktsbehandlingen, kunden håller i en glasstav med händerna som har plusladdning som sitter fast i en  apparat. Produkterna som vi använder på skolan kommer ifrån Babor, ett tyskt märke där majoriteten av alla produkter är minusladdade. Jag börjar med att applicera ett koncentrat på kunden, koncentratet har mindre molekyler än vad som finns i en kräm och tränger ner djupare i huden och ger då även större effekt. Det finns många olika koncentrat för olika hudtyper att välja på. Ovanpå koncentratet appliceras en nattcreme som man masserar i, eftersom båda produkterna är minusladdade så kommer de att dras mot plusladdningen i kundens hand vilket gör att produkterna verkligen tränger ner i huden på djupet och ger ett superfint resultat efter avslutad massage :)

Därefter gjorde Catrin lite klämning på mig för att få bort alla orenheter :) Vilket resulterade i att jag såg ut som rudolf efteråt! Jaa, min näsa lyste :P Men vill man va fin får man lida pin ;)haha. Tur att jag inte hade kund på eftrmiddagen iaf! Utan att vi hade marknadsföring istället där lektionen bestod av hur man ska vara en bra säljare :)

Imorron är det skola från 12-20.. och 9:30 ska jag inom svedmyra för att hälsa på några vovvsingar som jag ska sitta hundvakt åt i framtiden! skojj :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0