Helgen

Denna helgen har varit riktigt mysig! Var i stallet både igår och idag och första gången jag åkte ut till Wilma själv som jag nu är medryttare på. Igår blev det en ridtur i skogen tillsammans med en annan tjej från stallet, bra med lite guidning om bra ridvägar och trevligt sällskap att ha med någon. Idag blev det lite ridning i ridhuset, uppsittningen gick ganska bra trots att Wilma hade svårt att stå stilla så hängde jag med och lyckades häva mig upp i sadeln. I ridhuset var ca 5 andra ridpar vilket Wilma tyckte var ganska läskigt iom att det är så nytt för henne, många intryck när det galopperades och även hoppades omkring henne då det även stod ett hinder i mitten av ridhuset. Detta gjorde att hon blev lite okoncentrerad och spänd emellanåt vilket ledde till några små skutt hit o dit men det var ju inget som jag inte var förberedd på, man får helt enkelt låtsas att man har klister i baken :p fick reda på att hon knappt kunnat vara i ett ridhus samtidigt som en annan häst galopperade för ett år sedan utan att få frispel, men då var hon ju inte så gammal heller och detta året så blir hon 4, men det är en mognadssak som vi får träna på. Övning ger färdighet ;) För övrigt så gick hon jättefint i både skritten och traven när hon väl slappnade av och i stallet så är hon supermysig, en riktig kelgris :) längtar redan efter nästa helg och mer häst!


Denna fina bild är lånad av Heidi som har hästen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0