Nu är det helg!

En dag på praktiken är aldrig den andra dagen lik, man vet aldrig vad som kan dyka upp. Om man får fler behandlingar eller avbokningar eller om kunden vill ha något extra. Idag råkade jag och Catrin ut för en liten ändring, vår kund hade bokat en dubbelbehandling där Catrin skulle göra ansiktsbehandlingen och jag göra en manikyr under tiden. Vi går och hämtar kunden och hälsar henne välkommen. Sedan säger jag "Och här ska vi välja ett lack som jag kommer använda under manikyren" och visar henne fram till en hylla där hon får välja vilket hon vill ha. Vi går sedan bort med henne till sängen och när Catrin bäddat ner henne undrar hon varför hon inte suttit i fotbad. Då påstod hon att det var en pedikyr hon bokat, trots att det stod manikyr på våra lappar.. så det var bara att ändra om. Inte nog med att kunden redan var sen, så tog det tid att duka om.. jaa, allt kan hända på salongen som sagt.

I eftermiddags hade jag min första vaxning där jag vaxade tre olika områden under samma behandling. Min kund hade bokat in halva ben, bikini och axiller. Hade 2 ½ timme på mig, men var färdig efter 1½ timme :) känns riktigt bra! Speciellt nu när det bara är en vecka kvar tills vi börjar på Spacentre där alla våra behandlingstider kortas ner (A) lääängtar!



Imorgon är vi leediga från skolan! Åhh, vad härligt.. även om det blir plugg halva dagen. Arbetet ska bli så färdigt som möjligt :) På kvällen kommer Mickan hit och vi ska fira hennes födelsedag med att blanda goda mojitos och eventuellt en tokig utgång ;D Wiie!

Och på lördag kommer min älskling hem  <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0