Första dagen på SPA Centre avklarad!

Skola 12-20 idag och vår första dag på SPA Centre. På salongen finns nämligen två salonger, Beauty Centre och SPA Centre. De 2 första terminerna går man på Beauty Centre där man har längre tid på sig att göra behandlingar som så småningom blir kortare och fler för att förbereda oss för SPA centre. När man sedan kommer till Spa Centre så har man betydligt fler behandlingar som ska göras på ännu kortare tid.

Idag hade jag ändå bara 2 behandlingar vilket var väldigt skönt, den ena var dock väldigt lång och båda var stammisar. På förmiddagen hade jag en ansiktsbehandling och på eftermiddagen hade jag helkoppsmassage + ansiktsbehandling + frans och brynfärg på samma kund. Miljön på spa är så lugn och mysig jämfört med beuaty och det finns enstaka egna rum som man kan göra behandling i. Min kund hade önskat ett eget rum så fixade det till henne, så mysigt! :)

Imorgon så har vi lektioner i Spa hela dagen. Ska få lära oss att göra Spa kroppsinpackning och kroppspeeling och då får vi träna på varandra :) Ska bli riktigt roligt och alltid härligt att bli lite ompysslad också!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0