Inte smärtfritt!

Idag har vi haft vår första lektion i epilering med diatermi vilket är borttagning av oönskad hårväxt.. Vi började träna på benen eftersom det är lättast. En jättetunn nål förs ner i hårfollikeln och med ett litet tryck på strömknappen bränner man bort hårstråets tillväxtcenter. Och där har vi det = permanent hårborttagning :) dock är det inte helt smärtfritt! "känns bara som ett getingstick", jag upprepar ordet bara! Usch, inget som man gör frivilligt iaf :o mn funkar super om man vill bli av med mörka hårstrån någonstans.. så vill man bli fin får man lida pin! Tur att jag och Katrin kunde lungna ner varandra (A)


Så här ser det ut. "pennan" man håller i har en strömknapp och en pytteliten nål som förs ner i hårfollikeln och bränner bort hårstrået.

Nu ska jag hem o mysa med älsklingen lite innan han ska ut och festa loss med jobbet... Får bli pluggning, premiär för i form med anna anka kl 20 och lite godismys kanske (a) haha. E Andy ute så får jag ju trösta mej med nått :P

O förresten, får nog vår lägenhet om 2 veckor! Det gillas :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0