Praktik på Beautycenter

Åhh, kuul när man skriver ett jättelångt inlägg och allting bara försvinner. Nää, så typiskt :/

Idag har vi "klassen aug-10" som vi heter haft vår första praktikdag på salongen och därmed vår första RIKTIGA kund. Om det var nervöst? Jaa! Om jag böna och bad inombords att jag skulle få slippa göra en manikyr? Och vad får jag för behandling?! Joo, självklart en manikyr :P Trots mina inre motsättningar så gick det faktiskt riktigt bra, även när jag skulle måla franskt :) Kunden var supertrevlig och i princip veteran "stammis" på salongen och blev nästan ärad när hon fick reda på att hon var vår första kund. Och man kunde desutom känna sig lugn eftersom man inte gjorde behandlingen helt själv. Emma, en klasskompis skötte fötterna under tiden som jag tog hand om händerna. Ändå hyfsat bra teamwork :)

Har försökt få lite ordning idag i lägenheten när jag kom hem.. men fortfarande en hel del som ska fixas. Lyckades "förstöra" vår fina soffa i helgen när vi skulle tvätta den ren :O Blev snarare fläckig när den torkade :/ Men enligt mamma ska yes funka på det mesta.. så får väll testa hennes tips och hoppas att det hjälper (A)

ÅHH, Imorron släpps Lanvin för HMs kollektion! Ursnygga kläder.. VILL HA! Men så måste man åter påminna sig själv om att man är en fattig student :/ wihoo, not :( Men kanske kan gå inom och kika iaf ..om det finns något kvar (A)

LANVIN FOR H&M

LANVIN FOR H&M. SE HELA KOLLEKTIONEN PÅ HM.COM


Praktik imorron med 8:30-12 ..härligt att sluta tidigt! :D Undrar vad det blir för behandling?! I guess I'll have to wait and see..

Nu är jag sjukt trött och det är absolut dags att krypa ner i sängen.. ensam :( då andy är på jobbmiddag..

Ciaaoo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0