Jag hatar detta regnväder!

Hmm.. va ett tag sedan jag skrev i bloggen! Har väll faktiskt inte hänt så mycket på sistone.. inte mer än vanligt iaf :P

Idag har jag kännt mej sjukt trött och deppig, vet inte varför.. men tror att det är vädret som gör det :S Inte kuul med regn och åska :O Men trots det kravlade jag med upp ganska tidigt från sängen.. fick låna mammas bil till kl 12, så va iväg o red Shammy innan dess. Dock inget jättetrevligt ridpass när man hör spöregnet piskandes mot ridhuset och man redan har en allmänt tjurig häst. Men trots det blev jag ändån hyfsat nöjd efter dagens pass (A)



Skulle egentligen på hundkurs ikväll, men kändes inte så lockande i detta vädret! Och som sagt ingen bil har jag heller.. dax att skaffa?! Ehh, JA. Det känns så!

Så va snäll o erbjöd mig att laga kvällsmat när mamma frågade (A) Cykla till affären o handla mat o tack gode gud för att det hade slutat regna då :D och en liten joggingtur (A)



Kvällens rätt blev: Lax på rödbetssallad med quinoa, spenat, mager dansk ost och valnötter

4 port. Ca 30 min att tillaga

Ingredienser:

4 st laxfilébiter
2 st rödbetor
1 påse babyspenat
1 st rödlök, finhackad
1 st vitlöksklyfta, finhackad
2 dl quinoa
1 grönsaksbuljong
2 msk citronsaft
100 gram dansk ost 10%
salt och peppar
6 st valnötter

Tillagning:

Koka rödbetorna, skala och skär i bitar. Koka quinoan i buljongen cirka 25 minuter. Låt svalna lite.

Lägg spenat i botten på ett salladsfat, lägg rödbetor och quinoan ovanpå. Pressa över citron och strö över lök och vitlök. Smula sedan över osten och strö över nötterna delade i bitar.

Stek laxen och krydda med salt och peppar. Pressa lite sitron över och servera med salladen.

Fräscht, GOTT och nyttigt!

Ska lägga mej tidigt ikväll med hopp av att jag vaknar med mycket energi imorron ;)

Goodnight!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0