When time just goes by..

Har inte skrivit sedan förra veckan, har jue hänt en hel del.

Kan börja med att berätta lite om olyckan som hände i torsdags.. Enligt utredare krockade en ambulans med mormor och morfars bil i en korsning. En lastbil hade rött ljus och skulle svänga till vänster i korsningen. Samtidigt som mormor och morfar hade grönt ljus och kom från höger och korsade vägen, kommer en ambulans bakom den stora lastbilen, väjer för den och kör ut mot rött i korsningen rakt in i mormor och morfar. Att helt oskyldiga människor ska behöva lida och riskera sina liv för att andra är ouppmärksamma är ju fruktansvärt :/

I vilket fall som helst så klarade morfar sig hyfsat bra med någon nackskada medans mormors läge har stabiliserats och jag har följt hennes framsteg dag för dag via telefonrapport från mamma och nu kan hon andas utan respirator och tom prata :) Vilka är oerhörda framsteg från att ha varit nersövd med respirator, brutna revben, lungor och skada på hjärta och hjärna. Jag ber för er båda och ser fram emot att få träffa er till jul <3

Förrutom att ha mina nära och kära att tänka på så har det även hänt en hel del i skolan, kundpraktiken på beautycenter flyter på och förra veckan skulle det läggas till apparater i alla behandlingar plus att vi ska kunna minst 1 ingrediens i varje produkt som vi använder.. vilket blir en hel del :P I fredags fick jag min första stammis plus dricks :D Inte riktigt vad jag hade förväntat mig (A)

Fredagskvällen tillbringades sedan med att försöka "skotta" loss andys bil innan IDOL och min stora förhoppning var ju att Jay skulle vinna.. OCH DET GJORDE HAN!! :D

Lördagen tillbringades med en massa tvätt nere i tvättstugan och städning av Zimbas päls som yrt runt i hela lägenheten :P Samt mys med älskling och god mat :)

Nu är det söndag och 3:e advent.. utan att ha tänt vårt 3:e ljus.. eftersom vi inte ens införskaffat en adventsljusstake :P Den ända julstämning vi har är en julstjärna i varje fönster.. men blir väll mer när man kommer ner till skäne och firar julafton hemma, ska bli riktigt mysigt och guuuud vad jag längtar!

Imorron börjar min vecka som "salongis" på salongen, dvs att jag har hand om tvättning, städning, produkter och att allting på saongen rullar på som det ska.. plus att jag måste va där tidigare för att fylla upp ögonbad, vatten, vapozoner osv.. wiihooo..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0