Fina fötter till jul

WIIIIHOO! Idag har vi haft vårt sista prov för terminen.. känns såå SKÖNT :D gick nog bra åsså, hoppas jag iaf :) Min förra vecka som salongis är över och jag är åter back in action med att ta emot kunder för att ge dom bästa möjliga behandling!

Gick från kl 12-20 idag, vilket betyder att man har en kund på förmiddagen och en på eftermiddagen med "lunch" mellan 16:30-17:30, dvs att vi har 2½ timme på oss med varje kund. vilket är gott om tid :) På morgonens utdelning av slippar (lappar där det står vilka behandlingar man ska ha och under vilka tider) fick jag en tom förmiddag och en pedikyr med dubbelbehandling på eftermiddagen, dvs att kunden bokat att hon vill ha 2 olika behandlingar gjorda samtigt..dvs att en terapeut gör ansiktsbehandling medans en annan gör händer eller fötter.



Nu tänkte jag ge lite tips om vad som är bra att tänka på när man ska ta hand om fötterna

Under våra behandlingar så använder vi skalpell för att ta bort förhårdnader, credohyvel och fotborrar till naglar.. och en pedikyr behandling kan vara bra att gå på var 4-6e vecka beroende på vilket skick fötterna är i.

Hembehandlingsråd:
Sitt med fötterna i fotbad, ljummet vatten med såpa funkar utmärkt och är en bra budgetvariant.

Fila fötterna 1 gång i veckan, spraya först med JonVon som innehåller myrsyra, den luckrar upp huden lite innan man filar och resultatet blir så mycket bättre! Kostar ca 102 kr vilket är prisvärt.

Smörj in fötterna dagligen, gärna kväll innan man går och lägger sig med en riktigt fet fotkräm vilket verkligen behövs nu på vintern för alla torra fötter. Spa Medeterrannée for feet- Feet Smoothing Balm från Babor är den bästa fotkräm jag någonsin stött på! Innehåller mjukgörande olivolja och basilikaextrakt.

Boosta fötterna med en inpackning genom att smörja fötterna rikligt med en fet fotkräm. Sätt sedan plastpåsar kring fötterna med en hårsnodd upptill och låt verka någon timme. Ger garanterat silkeslena babyfötter!



JonVon och Spa Medeterrannée for feet- Feet Smoothing Balm från Babor

Alla Babors produkter som vi använder i behandlingar finns på www.babor.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0