Jag vill vara frisk imorron!

Vaknade idag av att jag frös men va kokhet över hela kroppen.. och hade världens huvudvärk. Och visst visade det sej att jag hade feber :/ hela 39,5 grader.. jag som aldrig brukar ha feber o dagen innan nyår va ju ingen bra timing :/ Så fick ringa till jobb kl 8 imorse för att sjuka mej.. skulle egentligen jobbat på Donkan 13-22.

Igår så hade jag och Andy en heldag i Malmö, vi skulle shoppa lite på mellandagsrean och sen så skulle jag på Möte hos Svenska Frisörskolan.. fick göra ett personlighetstest för att se om jag passar i yrket, fick även prova på att rulla permanent och klippteknik för att se om man har potential som frisör.. och allting gick toppen :) Utbildningen är 5 månader på heltid som sedan fortsätter med 2½ trainee år på salong. Skolan är även godkänd av frisörföretagarna och handels och följer utbilningsystemet som är pivotpoint vilket är ett internationellt utbilningssystem som är känt över hela världen.




Potitivt med skolan:
Pivot Point utbildningssystem, Fina lokaler, bra lärare, 2½ års efterföljning av eleverna fram till gesällen.

Negativt:
Dyr utbildning, långa dagar (9:00-16:30), endast 5 månader på skolan.

Själv så tycker jag väll att det positiva väger över det negativa, men ska ta o besöka några andra skolor med så att jag kan göra en jämförelse mellan alla :)

Vill även påpeka att igår va första gången som jag körde in i ett parkeringshus.. o guud de va ingen rolig upplevelse :P haha. Först började jag med att stanna bilen alldeles för långt bort från den som trycker ut korten..så va typ tvungen att sträcka mej ut o öppna dörren :P Väl på väg upp, så va de en smal kant i mitten av vägen som man knappt kunde se och när man skulle ner så va de ännu värre :/ Fick köra runt i p-huset hur länge som heslt innan vi till sist hittade en plats o hade nästan blivit påkörda.. O jaa, när jag skulle ut.. hade betalat för kortet o stoppat de i automaten så trodde jag att automaten skulle "svälja" den så jag började köra..men ingen bom gick upp och förstod när jag såg att kortet stack ut att man skulle ta det igen och DÅ gick bommen upp!! Grejjen va bara den att jag fick motorstopp mitt under den istället...Ahh, starta om bilen, gaaaaaaasa o snabbt iväg från det hemska parkeringshuset! En sak e säker, jag tänker aldrig mer parkera på Hansa igen :/

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0