It's for real!

Nu är jag tillbaka i lägenheten efter att ha varit i stan på dagens upprop. Rörde ihopa lite mat.. Tonfisksallad med keso, majs och chilikryddad quinoa. Gott & lättlagat!



Kan meddela att jag är dödstrött.. Har provat arbetsrockar och byxor för att se vilka storlekar vi ska ha när vi arbetar, letat skåp, fått en massa papper & regler om vad man får och inte får göra på skolan, schema, lovdagar (slutar 12 nästan varje fredag :D) och slutligen fått vår utrustning som jag nyss gått igenom här hemma.. Känner mej som ett litet barn på julafton när jag öppnar plastpåsen och får se allt i make-up väg med allt från mascara från Bábor till make-up penslar samt en massa andra prylar som jag har ingen aning om vad dom ska användas till. Nu känns det faktiskt på riktigt, jag har verkligen flyttat till Stockholm för att börja plugga och kommer gå på denna skolan, bo & leva här i minst ett år framöver. Jag tror knappt att känslan har nått mig riktigt förrän nu. Och imorron börjar faktiskt skolan och min framtid på allvar. Nu gäller det att satsa 100 %, för det är bara jag som kan avgöra hur bra jag ska bli! Jag är sjukt taggad och tycker det ska bli megaspännande ;D


Imorron börjar dagen med manikyr på schemat!

Har även idag fått ett erbjudande om bartenderjobb hos någon som jag träffade i helgen. Så på fredag ska jag provjobba 21:30-04:30.. kanske inte så glamurösa arbetstider men man får ta det som erbjuds ju ;) Dax att träna mina bartenderkunskaper med.. va ju ett halvår sen jag arbetade som bartender sist ;O Tack vare att Mcdonalds tog all tid.. Well, now I'm back to basics ;)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0