Stockholm

Just nu sitter jag på ett tåg halvvägs genom sverige tillsammans med Andy (a) efter 3 händelserika dagar i Stockholm när Andy varit på ledighet och jag har tittat på skolor. Har besökt 3 stycken av Sveriges mest kända hudterapeutskolor för att göra en bedömning om vilken som skulle passa mej bäst.

Under måndagen åkte jag in till stan i god tid innan mitt möte kl 13 med första skolan jag skulle besöka, privatskolan för hudvård och spa. Trodde inte att det skulle gå så snabbt med tunnelbanan, men det gjorde det :P hittade senare till skolan med hjälp av min gps i iphonen, min nya vän :P haha. Hade nog aldrig klarat mej utan den! Väl inne på skolan fick jag iaf ett jättetrevligt bemötande :) skolan var stor och hade många olika behandlingsrum och trevliga kundmottagningar. Dessutom är detta den enda skola i Sverige dom erbjuder både hud och spaterapeut i samma utbildning och efter skolans avslutande cidesco prov behöver man inte komplettera med något mera. Man är helt enkelt färdigutbildad ;)

Gildaskolan var en annan skola jag besökte när hag var i Stockholm, den finns bland annat i Göteborg och Malmö också. Dock tyckte jag att denna skola var mycket liten jämfört med privatskolan som hade större utbud. Har även hört att dom är mycket hårda och vill inte gå en utbildning som jag kommer tröttna på. Visst ska det va tufft, men det ska vara roligt också.

Igår var jag och besökte elisabethskolan, en av sveriges äldsta hudterapeutskolor. Denna låg inte riktigt lika centralt som dom andra, men var väldigt, väldigt fin. Helt underbara lokaler och behandlingsrum. Utbildningen motsvarade privatskolans, men cidesco examen ingår ej och man måste komplettera med 600 timmars praktik efter avslutad examen för att få diplom. Efter mycket fundering var det privatskolan som kändes bäst! Med 2 utbildningar i 1 så tror jag att man har en bättre chans på arbetsmarknaden dessutom verkar den roligare :) så kursstart 23 augusti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0